Szieszta⚜️A Patrióta Magazin |SZIESZTA-NETWORK HUNGARY © |

2019. március 27. 03:23 - ADMlNlSTRATOR

Végrehajtási rendelet az elektromágneses impulzusokkal szembeni nemzeti ellenállás összehangolásáról

Google Translate nyersfordítással:

 

Az Alkotmány és az Amerikai Egyesült Államok törvényei által nekem elnökötett felhatalmazással az alábbiakat rendelik: 

1. szakasz. Cél. Az elektromágneses impulzus (EMP) potenciálisan megzavarhatja, ronthatja és károsíthatja a technológiát és a létfontosságú infrastruktúrákat. Az emberi eredetű vagy természetben előforduló EMP-k befolyásolhatják a nagy földrajzi területeket, megzavarhatják a nemzet biztonsága és gazdasági jóléte szempontjából kritikus elemeket, és hátrányosan befolyásolhatják a globális kereskedelmet és a stabilitást. A szövetségi kormánynak elő kell mozdítania a fenntartható, hatékony és költséghatékony megközelítéseket, hogy javítsa a nemzet rugalmasságát az EMP-k hatásaira.

Sec. 2. Fogalommeghatározások. Az ebben a sorrendben használtak:

a) „kritikus infrastruktúra”: olyan fizikai vagy virtuális rendszerek és eszközök, amelyek az Egyesült Államok számára olyan létfontosságúak, hogy az ilyen rendszerek és eszközök megsemmisülése vagy megsemmisítése legyengítő hatást gyakoroljon a biztonságra, a nemzeti gazdasági biztonságra, a közegészségügyre vagy a biztonságra; vagy e kérdések bármely kombinációja.

(b) Az „elektromágneses impulzus” elektromágneses energia tört. Az EMP-k potenciálisan negatívan befolyásolhatják a Föld és a tér technológiai rendszereit. Egy nagy magasságú EMP (HEMP) egy olyan emberi készítésű EMP, amely akkor keletkezik, amikor egy nukleáris készüléket a Föld felszínén kb. A geomágneses zavar (GMD) olyan természetes EMP típusú, amelyet a Föld mágneses terének átmeneti zavarja okoz, amely a napfény kitörésekkel való kölcsönhatásokból ered. Mind a HEMP-k, mind a GMD-k befolyásolhatják a nagy földrajzi területeket.

(c) „Nemzeti kritikus funkciók”: az Egyesült Államok számára olyan létfontosságú kormányzati és magánszféra funkciói, amelyek megzavarása, korrupciója vagy működési zavarai gyengítő hatást gyakorolnak a biztonságra, a nemzeti gazdasági biztonságra, a nemzeti közegészségügyre vagy a biztonságra, vagy ezek bármely kombinációja.

d) „nemzeti alapvető funkciók”: a szövetségi kormány átfogó felelőssége, hogy a katonai katasztrófa előtt, alatt és után következzen be a nemzet, mint például az EMP, amely hátrányosan befolyásolja a kormány teljesítményét.

(e) „Felkészülés” és „felkészültség”: azok a cselekvések, amelyeket a képességek megtervezéséhez, megszervezéséhez, felszereléséhez, képzéséhez és gyakorlásához szükségesek ahhoz, hogy felépítsék és fenntartsák azokat a képességeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy megakadályozzák, megvédjék, mérsékeljék az ilyen hatásokat, és hogy azok helyreálljanak; fenyegetések, amelyek a legnagyobb veszélyt jelentenek a nemzet biztonságára. Ezek a kifejezések magukban foglalják a közelgő EMP-k előrejelzését és értesítését.

f) Az „ágazatspecifikus ügynökség” (SSA) az a szövetségi osztály vagy ügynökség, amely az intézményi ismeretek és szakértelem biztosításáért, valamint a kijelölt kritikus biztonsági és rugalmassági programok és kapcsolódó tevékenységek vezetéséért, megkönnyítéséért vagy támogatásáért felelős. infrastruktúra-ágazatban az összes veszélyt jelentő környezetben. Az SSA-k az elnöki politika irányelvének 2013. február 12-i 21-es irányelvében (kritikus infrastruktúra-biztonság és rugalmasság) azonosítottak.

Sec. 3. Irányelv. a) Az Egyesült Államok politikája arra irányul, hogy az EMP-k hatásaira készüljön a célirányos megközelítések, amelyek összehangolják a kormányzati tevékenységeket és ösztönzik a magánszektor bevonását. A szövetségi kormánynak figyelmeztetnie kell a közelgő EMP-t; védekezni, reagálni és helyreállítani az EMP hatásait a köz- és magánszféra bevonásával, tervezésével és befektetésével; és megakadályozzák az ellenséges eseményeket elrettentés, védelem és nukleáris nonproliferációs erőfeszítések révén. E célok elérése érdekében a szövetségi kormány kockázattal tájékozott tervezéssel foglalkozik, kiemeli a kutatás és fejlesztés (K + F) prioritásait a kritikus infrastruktúra érdekelt feleinek igényeinek kielégítése érdekében, és az ellentmondásos fenyegetések esetében konzultáljon az Intelligence Community értékelésével.

(b) Az ebben a sorrendben végrehajtott cselekvések végrehajtása érdekében a szövetségi kormány előmozdítja az együttműködést és megkönnyíti az információcserét, beleértve a fenyegetettség és sebezhetőség értékelésének megosztását a végrehajtó szervek és ügynökségek (ügynökségek), a létfontosságú infrastruktúrák tulajdonosai és üzemeltetői között, és más érintett érdekelt felek számára. A szövetségi kormány adott esetben ösztönzi a magánszektorbeli partnereket arra is, hogy ösztönözzék az innovációt, amely erősíti a kritikus infrastruktúrát az EMP-k hatásai ellen a legjobb gyakorlatok, szabályok és megfelelő útmutatás kidolgozása és végrehajtása révén.

Sec. 4. Koordináció. a) A nemzeti biztonsági ügyek elnöki asszisztense (APNSA) a Nemzeti Biztonsági Tanács munkatársain keresztül és a Tudományos és Technológiai Politikai Hivatal (OSTP) igazgatójával konzultálva összehangolja a végrehajtó hatalmi intézkedések kidolgozását és végrehajtását. értékelni, priorizálni és kezelni az EMP-k kockázatait. Az APNSA évente jelentést nyújt be az elnöknek, amely összefoglalja az e rendelet végrehajtásában elért előrehaladást, azonosítja a hiányosságokat, és javasolja, hogyan kell kezelni ezeket a hiányosságokat.

(b) A nemzetek felkészüléséhez szükséges szövetségi K + F továbbfejlesztéséhez az OSTP igazgatója összehangolja az ügynökségek erőfeszítéseit a Nemzeti Tudományos és Technológiai Tanácson (NSTC) keresztül. Az OSTP igazgatója az NSTC-n keresztül évente felülvizsgálja és értékeli az EMP-k felkészültségi tevékenységét végző ügynökségek K + F-igényeit, összhangban ezzel a rendelettel.

Sec. 5. Szerepek és felelősségek. a) Az államtitkár: \ t

i. vezeti az Egyesült Államok szövetségeseivel és a nemzetközi partnerekkel folytatott diplomáciai erőfeszítések összehangolását az EMP-k hatásával szembeni ellenálló képesség fokozása érdekében; és

(ii) a védelmi miniszterrel és más érintett ügynökségek vezetőivel összehangolva erősítsék meg a nukleáris nonproliferációs és elrettentő erőfeszítéseket, amelyek csökkentik az EMP-támadás valószínűségét az Egyesült Államokkal vagy szövetségeseivel és partnereivel szemben a nukleáris eszközök rendelkezésre állásának korlátozásával .

b) A védelmi miniszter: \ t

i) az érintett ügynökségek vezetőivel és az Egyesült Államok szövetségeseivel, nemzetközi partnereivel és a magánszektorbeli szervezetekkel együttműködve, javítani és fejleszteni az EMP-k gyors jellemzésére, attribútumára és figyelmeztetésére vonatkozó képességet, beleértve az űrrendszerekre gyakorolt ​​hatásokat is; érdekli az Egyesült Államokat;

(ii) időben történő működési megfigyeléseket, elemzéseket, előrejelzéseket és egyéb termékeket biztosít a természetben előforduló EMP-k számára, hogy támogassa a Védelmi Minisztérium küldetését az Egyesült Államok szövetségeseivel és nemzetközi partnereivel együtt, beleértve a természetes EMP-kre vonatkozó figyelmeztető jelzések és figyelmeztetések biztosítását, amelyek hatással lehetnek fegyverrendszerek, katonai műveletek vagy az Egyesült Államok védelme;

iii. K + F és tesztek elvégzése annak érdekében, hogy megértsék az EMP-k védelmi minisztériuma és infrastruktúrája hatásait, javítsák a EMP-k környezetének és hatásainak modellezéséhez és szimulálásához szükséges képességeket, valamint fejlesszenek technológiákat a védelmi rendszerek és az infrastruktúra védelmére az EMP-k hatásaitól a Honvédelmi Minisztérium küldetéseinek sikeres végrehajtásának biztosítása;

iv. szükség esetén felülvizsgálja és naprakésszé teszi a védelmi minisztérium és infrastruktúra meglévő EMP-re vonatkozó szabványait;

v. adott esetben megoszthatja az EMP-kkel kapcsolatos technikai szakértelmeket és adatokat, valamint azok lehetséges hatásait más ügynökségekkel és a magánszektorral kapcsolatban;

(vi) magában foglalja az EMP-ket tartalmazó támadásokat, mint a védelmi tervezési forgatókönyvek tényezőjét; és

(vii) védje meg a nemzetet az Egyesült Államokon kívüli ellenséges EMP-k ellen védekezés és elrettentés révén, összhangban a Honvédelmi Minisztérium küldetésével és nemzeti biztonsági politikájával.

c) A belügyminiszter támogatja azon képességek kutatását, fejlesztését, kiépítését és működtetését, amelyek javítják a Föld mágneses mezőjének az EMP-kkel kapcsolatos változatait.

d) A kereskedelmi miniszter: \ t

(i) időben és pontos operatív megfigyeléseket, elemzéseket, előrejelzéseket és egyéb termékeket biztosít a természetes EMP-k számára, kivéve a védelmi miniszter e szakasz b) pontjának ii. alpontjában meghatározott feladatait; és

(ii) használja a Kereskedelmi Minisztérium, a magánszektor, az egyetemek és a nem kormányzati szervezetek képességeit, hogy folyamatosan javítsa az operatív előrejelzési szolgáltatásokat és a kereskedelmi EMP technológia szabványainak kidolgozását.

e) Az energiaügyi miniszter a korai szakaszban végzett K + F tevékenységet folytatja, kísérleti programokat dolgoz ki, és adott esetben más ügynökségekkel és magánszektorral együttműködik, hogy jellemezze a villamosenergia-hálózatra és annak alkatrészeire vonatkozó EMP-k és kapcsolóik forrásait. az energiaágazat esetleges meghibásodási módjait, és koordinálja az energiaszektorbeli partnerekkel a felkészültséget és az enyhítő intézkedéseket.

f) A belbiztonsági titkár: \ t

i) időben tájékoztassák az EMP-kről és a kapcsolódó fenyegetésekről szóló információkat a szövetségi, állami és helyi önkormányzatok, a létfontosságú infrastruktúrák tulajdonosai és üzemeltetői, valamint más érdekelt felek számára;

ii. a vonatkozó SSA-k vezetőivel összehangolva használja a kockázatértékelés eredményeit, hogy jobban megértsék és növeljék az EMP-k hatásával szembeni ellenálló képességet minden létfontosságú infrastrukturális ágazatban, beleértve a nemzeti kritikus funkciók azonosításának összehangolását és a kapcsolódó kritikus fontossági sorrendek meghatározását; az EMP-k hatásainak legnagyobb kockázata;

iii. koordinálja a kritikus infrastruktúrákra adott EMP-k hatásainak reagálását és fellendülését a megfelelő SSA-k vezetőivel összehangolva;

(iv) olyan eseményeket foglal magában, amelyek magukban foglalják az EMP-ket is a készenléti forgatókönyvek és gyakorlatok tényezőjeként;

v. a vonatkozó SSA-k vezetőivel összehangolva végezzen K + F-t annak érdekében, hogy jobban megértsék és hatékonyabban modellezzék az EMP-k nemzeti kritikus funkciókra és a kapcsolódó létfontosságú infrastruktúrákra gyakorolt ​​hatásait - kivéve a Védelmi Minisztérium rendszereit és infrastruktúráját -, és fejlesszenek ki technológiákat és iránymutatásokat ezek javítására. hatékonyabb védelme érdekében;

vi. fenntartható eszközök fenntartása a szükséges vészhelyzeti információk nyilvánosságra hozatalához az EMP-k alatt és után; és

vii. a védelmi és energiaügyi titkárokkal együttműködve, és a hírszerzésen alapuló fenyegetések felmérése alapján négyévenkénti kockázatértékelést dolgoznak ki az EMP-kre vonatkozóan, az első kockázatértékelést a megbízás időpontjától számított 1 éven belül nyújtják be.

g) A nemzeti hírszerző igazgatója: \ t

(i) összehangolja az ellenfelek képességeire vonatkozó intelligencia alapú felmérések összegyűjtését, elemzését és kihirdetését egy EMP-t használó támadás és az ilyen támadás valószínűségének lefolytatására; és

ii. olyan hírszerzésen alapuló fenyegetettségértékelések biztosítása, amelyek támogatják az érintett SSA-k vezetőit az EMP-k negyedéves kockázatértékelésének kidolgozásában.

(h) A SSA-k vezetői - a belbiztonsági titkárral együttműködve - szükség esetén fokozzák és megkönnyítik a magánszektorbeli partnerekkel való információmegosztást, hogy fokozzák az EMP-k hatásainak felkészültségét, a sérülékenységek azonosítását és megosztását, valamint együttműködnek a sérülékenységek csökkentése érdekében.

(i) A nemzeti alapvető funkciókat támogató ügynökségek vezetőinek gondoskodniuk kell arról, hogy a veszélyeztetettséggel kapcsolatos felkészültségük tervezése megfelelően foglalkozzon az EMP-kkel, többek között az enyhítés, a reagálás és a helyreállítás révén, ahogy azt a nemzeti felkészültségi politika irányítja.

Sec. 6. Végrehajtás. (a) A legnagyobb kritériumú nemzeti kritikus funkciók és a kapcsolódó kiemelt fontosságú infrastruktúrák azonosítása.

(i) A megrendelés napjától számított 90 napon belül a belbiztonsági titkár, adott esetben az SSA-k és más ügynökségek vezetőivel együttműködve, meghatározza és felsorolja a nemzeti kritikus funkciókat és a kapcsolódó kiemelt fontosságú infrastrukturális rendszereket, hálózatokat és olyan eszközök, beleértve az űralapú eszközöket is, amelyek megzavarása esetén ésszerűen katasztrofális nemzeti vagy regionális hatásokat eredményezhetnek a közegészségre vagy a biztonságra, a gazdasági biztonságra vagy a nemzetbiztonságra. A Belbiztonsági Miniszter szükség esetén frissíti ezt a listát.

(ii) Az e szakasz a) pontjának i. alpontjában meghatározott azonosítást követő egy éven belül a belbiztonsági titkár, adott esetben más ügynökségek vezetőivel összehangolva, megfelelő kormányzati és magánszektorbeli szabványok alkalmazásával, EMP-k, értékelje, hogy mely kritikus infrastrukturális rendszerek, hálózatok és eszközök vannak a leginkább érzékenyek az EMP-k hatására. A belbiztonsági titkár az APNSA-n keresztül biztosítja ezt a listát az elnöknek. A Belügyminiszter titkára frissíti ezt a listát az e szakasz b) pontja alapján készített eredmények alapján, és szükség esetén ezt követően.

b) Az EMP-k hatásainak jobb megértése.

(i) Az e szakasz a) pontjának ii. alpontjában leírt azonosítását követő 180 napon belül a belbiztonsági titkár, az SSA vezetőivel összehangolva és az OSTP igazgatójával és más megfelelő ügynökségek vezetőivel konzultálva , felülvizsgálja a vizsgálati adatokat - az ilyen adatok hiányosságainak feltárása tekintetében - az EMP-k kritikus infrastruktúra-rendszerekre, hálózatokra és eszközökre gyakorolt ​​hatásaira vonatkozóan, amelyek az egész nemzetet képviselik.

(ii) 180 napon belül a meglévő vizsgálati adatok hiányosságainak azonosítását követően, az e szakasz b) pontjának i. alpontja szerint, a belbiztonsági titkár, az SSA vezetőivel összehangolva és az OSTP igazgatójával konzultálva és más megfelelő ügynökségek vezetői a nemzeti infrastruktúra-védelmi tervben meghatározott ágazati partnerségi struktúrát használják egy integrált, ágazatközi terv kidolgozására az azonosított hiányosságok kezelésére. A tervben meghatározott ügynökségek vezetői a tervet a magánszektorral együttműködve végrehajtják.

(iii) A megrendelés napjától számított egy éven belül, és adott esetben az Energiaügyi Miniszter, szükség esetén más ügynökségek vezetőivel és a magánszektorral konzultálva, felülvizsgálja az EMP-kre vonatkozó meglévő szabványokat, és fejleszti vagy frissíti, \ t szükség szerint mennyiségi referenciaértékek, amelyek megfelelően leírják az EMP-k fizikai jellemzőit, beleértve a hullámformát és az intenzitást, a kritikus infrastruktúrák tulajdonosai és üzemeltetői számára hasznos formában.

(iv) A megbízás időpontjától számított 4 éven belül a belügyminiszter elvégzi a szomszédos Egyesült Államok magnetotellurikus felmérését, hogy segítse a kritikus infrastruktúra tulajdonosait és üzemeltetőit az EMP sebezhetőségének felmérésében.

c) Az EMP-k hatásainak mérséklésére szolgáló megközelítések értékelése.

i. A megrendelés időpontjától számított egy éven belül, majd ezt követően kétévente a Honvédség titkára, a védelmi és energiaügyi titkárokkal együttműködve, valamint az OSTP igazgatójával konzultálva más megfelelő ügynökségek vezetői. és adott esetben a magánszektorbeli partnerek az APNSA-n keresztül benyújtják az elnöknek egy jelentést, amely elemzi a rendelkezésre álló technológiai lehetőségeket a kritikus infrastruktúra rugalmasságának az EMP-k hatásaira való ellenálló képességének javítása érdekében. A védelmi, energiaügyi és belbiztonsági titkárok azonosítják a rendelkezésre álló technológiák hiányosságait és a jövőbeni technológiai fejlesztések lehetőségeit a K + F tevékenység tájékoztatása érdekében.

(ii) Az e szakasz b) pontjának iii. alpontja és c) pontja i. alpontja szerinti tevékenységek befejezését követő 180 napon belül a belügyminiszter más ügynökségek vezetőivel összehangolva és a Bizottsággal folytatott konzultációt követően. a magánszektor szükség szerint kísérleti tesztet dolgoz ki és hajt végre annak érdekében, hogy értékelje a rendelkezésre álló mérnöki megközelítéseket annak érdekében, hogy enyhítse az EMP-k hatásait a legkiszolgáltatottabb létfontosságú infrastrukturális rendszerekre, hálózatokra és eszközökre, az e szakasz a) pontjának ii. .

(iii) A rendelet meghozatalától számított egy éven belül a belbiztonsági titkár, a vonatkozó SSA-k vezetőivel összehangolva és a megfelelő szabályozó és közhasznú bizottságokkal és más érdekelt felekkel konzultálva meghatározza a szabályozási és nem szabályozó mechanizmusokat, beleértve a következőket: költség-helyreállítási intézkedések, amelyek növelhetik a magánszektor bevonását az EMP-k hatásainak kezelésére.

d) A létfontosságú infrastruktúrák megerősítése az EMP-k hatásainak ellenére.

(i) Az e szakasz c) pontjának ii. alpontjában megfogalmazott fellépések befejezését követő 90 napon belül a belbiztonsági titkár, a védelmi és energiaügyi titkárokkal együttműködve, valamint más megfelelő ügynökségek vezetőivel és konzultációjával. a magánszféra szükség szerint tervet dolgoz ki az EMP-k hatásainak enyhítésére a veszélyeztetett prioritási fontosságú infrastrukturális rendszerekre, hálózatokra és az e szakasz a) pontjának ii. alpontjában meghatározott eszközökre. A tervnek össze kell hangolnia a 2017. május 11-i 13800. sz. Végrehajtási rendeletben (a szövetségi hálózatok és a létfontosságú infrastruktúrák kiberbiztonságának megerősítése) előírt jelentésekben meghatározott cselekvéseket. A belbiztonsági miniszter végrehajtja a terv azon elemeit, amelyek összhangban vannak a Belbiztonsági Minisztériummal és a forrásokkal, \ t és jelentést tesz az APNSA-nak a végrehajtás befejezéséhez szükséges további hatóságok és forrásokról. A Honvédség titkára, a védelmi és energiaügyi titkárokkal együttműködve, szükség szerint aktualizálja a tervet az e szakasz b) és c) pontjaiban megfogalmazott intézkedések eredményei alapján.

(ii) Az e szakasz c) pontjának i. alpontjában meghatározott fellépések befejezését követő 180 napon belül a védelmi miniszter a Honvédség és Energia Titkárságával konzultálva kísérleti vizsgálatot végez a mérnöki megközelítések értékelésére. a stratégiai katonai létesítmény, ideértve a létesítmény támogatása szempontjából kritikus infrastruktúrát is, megkeményedése az EMP-k hatásai ellen.

(iii) Az e szakasz d) pontjának ii. alpontjában leírt kísérleti teszt lezárását követő 180 napon belül a védelmi miniszter az APNSA-n keresztül jelentést tesz az elnöknek az értékelt megközelítések költségeiről és hatékonyságáról.

e) Az EMP-kre adott válaszok javítása.

(i) A megrendelés napjától számított 180 napon belül a Belbiztonsági Miniszter a Szövetségi Vészhelyzeti Irányító Hatóság adminisztrátorán keresztül, a megfelelő SSA-k vezetőivel együttműködve felülvizsgálja és frissíti a szövetségi választervet, programot és eljárást. figyelembe kell venni az EMP-k hatásait.

(ii) Az e szakasz e) pontjának i. alpontjában megfogalmazott cselekvések befejezését követő 180 napon belül a nemzeti alapvető funkciókat támogató ügynökségek naprakésszé teszik az operatív terveket, amelyek dokumentálják eljárásaikat és felelősségüket a hatások előkészítése, védelme és enyhítése érdekében. az EMP-k.

(iii) 180 napon belül a veszélyeztetett fontosságú létfontosságú infrastrukturális rendszerek, hálózatok és eszközök azonosítását az e szakasz a) pontjának ii. alpontja szerint a honvédelmi titkár, a védelmi és kereskedelmi titkárokkal konzultálva, valamint A Szövetségi Hírközlési Bizottság elnöke biztosítja a belbiztonsági és terrorizmus elleni küzdelem elnökének helyettes asszisztensét és az OSTP igazgatóját az EMP-k kritikus hírközlési infrastruktúrára gyakorolt ​​hatásainak értékelésével, és javasolja a nemzeti válaszadás és helyreállítás javítására irányuló operatív tervek módosítását. erőfeszítések után egy EMP.

Sec. 7. Általános rendelkezések. (a) Ebben a sorrendben semmit sem lehet úgy értelmezni, hogy ez káros vagy más módon érinti:

(i) a törvény által a végrehajtó osztálynak vagy ügynökségnek vagy annak vezetőjének adott felhatalmazás; vagy

ii. az Igazgatási és Költségvetési Hivatal igazgatójának költségvetési, közigazgatási vagy jogalkotási javaslatokkal kapcsolatos feladatai.

b) Ezt a rendeletet az alkalmazandó joggal és az előirányzatok rendelkezésre állásának függvényében kell végrehajtani.

(c) Ez a megrendelés nem célja, és nem hoz létre semmilyen jogot vagy előnyt, anyagi vagy eljárási jogot, amelyet bármelyik fél az Egyesült Államokkal, szervezeti egységeivel, ügynökségeivel vagy szervezeteivel, tisztviselőivel, alkalmazottaikal szemben érvényesíthet. vagy ügynökök, vagy bármely más személy.

DONALD J. TRUMP

A FEHÉR HÁZ, 2019. március 26.

Forrás: https://www.whitehouse.gov

Címkék: Donald Trump
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://femamv.blog.hu/api/trackback/id/tr1214718635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szieszta⚜️A Patrióta Magazin |SZIESZTA-NETWORK HUNGARY © |
süti beállítások módosítása